dissabte, 28 de gener del 2023

VES SI ET PICARÀ!

Aquesta expressió no l’he trobada als diccionaris la qual cosa vol dir que potser no l'he buscat prou.

Jo reconec que en prou feines la dic però el meu amic Joan me la va recordar l’altre dia.

El context és que busquem una cosa desesperadament i no la trobem malgrat que sabem que ha de ser en aquell lloc. Llavors ve una altra persona i al dir-li que busquem tal cosa, ens diu: Mira, si és aquí! Que no ho veus? Ves si et picarà!.

O sigui que de tan a prop que la tenim hi ha el perill que ens piqui! En el sentit que ens toqui, suposo.



10 comentaris:

  1. Respostes
    1. Sí, a casa també però cada vegada la sento menys. Gràcies Pere!

      Elimina
  2. A casa l'hem dit tota la vida, i ara també!

    ResponElimina
  3. Siii, a Alforja també la diem aquesta expressió!

    ResponElimina
  4. A mi em passa cada vegada que busco una peça de roba a l'armari. MAI la trobo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I llavors vinc jo i et dic: Ves si et picarà!

      Elimina
  5. Jo sí que la dic, en el mateix context que l'expliques, Neus. No sabria dir d'altra manera 'no veure alguna cosa que tens a tocar'.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exactament així. Perdó però qui ets? Em surts com a anònim i veig que tu sí que em coneixes. Gràcies

      Elimina