dissabte, 21 de gener del 2023

SER NORRIS

No sé si encara es diu perquè fa anys que no la sento, aquesta expressió.

Norris és un adjectiu que vol dir, segons el DIEC: deixat, que no té cura del seu aspecte o dels seus interessos.

Jo sempre l’he emprat amb els verbs ser i fer. Els exemples podrien ser: En Pau és molt norris, li cal un canvi d’imatge i més higiene.

O bé: Aquesta llibreta tan bruta i estripada fa norris, l’hauries de renovar!

He vist que la paraula podria derivar de en orris (anar-se’n en orris) i potser sí que ja és això però a mi el que m’ha fascinat sempre és que sembla una paraula estrangera i em pensava que era un anglicisme, però es veu que no. Pel que sembla no té res a veure amb el Chuck!



4 comentaris:

  1. Sí, jo la dic: fa norris i és norris (masc i fem). Etim.: aglutinació de la locució en orris, diu l'Alcover-Moll.

    ResponElimina
  2. Si vols veure una cosa que està molt NORRIS, només cal que vegis la meva taula del despatx. M'hi esforço molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Però ja no ho noto...tot i que ara he anat a veure-la i sí que està molt Norris!

      Elimina