dissabte, 4 de febrer del 2023

DONCS SÍ QUE ESTEM BEN POSATS!

Aquesta dita la vaig sentir dir l’altre dia a la meva amiga Àngels. Em va fer gràcia i la vaig apuntar de seguida.

És curiós perquè és totalment irònica la frase! Sembla que si estem ben posats, doncs hauríem d’estar la mar de bé. I no! El to i el sentit d'aquesta dita és que estem en una situació difícil i que no sabem pas si ens en sortirem! Us poso un exemple: Ja estem ben posats amb aquest xiquet! No hi ha manera que faci el que ha de fer! Esperem que millori de mica en mica!

Aquesta frase la comparo amb aquesta altra per la seva similitud: JA ESTEM BEN ARREGLATS! I també és irònica i dependrà del to en què la diguem:

L’avi els va donar una deixa que fa que estiguin ben arreglats de per vida. En aquest cas res d’ironia, (Pujol, a banda ...)  arreglats en el sentit de bonança econòmica i la frase irònica seria: Sí que estem ben arreglats, si ell ens ho ha de solucionar, en tenim per anys!




4 comentaris:

  1. Molt contenta d'haver-te estat útil ! La veritat és que la faig servir sovint, aquesta expressió. I m'ha agradat molt la foto.

    ResponElimina
  2. Avui, veient els nostres polítics, el que fan (i no fan), la situació del País i les perspectives de futur, només puc dir: SI QUE ESTEM BES POSATS !!!

    ResponElimina