dissabte, 25 de febrer del 2023

NO ENS VE D'AQUÍ!

Per a mi, tot i que no ho he trobat explicat així, és diferent No ve d’aquí i No em ve d’aquí!

Si estic parlant d’una cosa que he perdut, puc dir: No ve d’aquí, ho he perdut però en tinc molts d’altres. Per tant, el sentit és no importa, no hi fa res.

Però si dic: No ens ve d’aquí o no em ve d’aquí,  ho entenc relacionat amb l’economia o millor dit amb el fet que tenim una BONA economia: Ens volíem comprar un Twingo però al final hem comprat un Ferrari perquè no ens ve d’aquí. És a dir, som tan rics que no ens ve del “poc” que ens pugui costar!.

Com que no els venia d’aquí (fent el gest dels diners amb el polze i l’índex), es van comprar aquell casalot tan gran.

O sigui, si a casa lliguem els gossos amb llangonisses o tenim diners a cabassos, si ens volem donar un caprici desorbitat, no ens vindrà d’aquí!






10 comentaris:

  1. Sí, ho entenc molt bé, tot i que a casa no hem dit mai 'no ens ve d'aquí' en tot cas, ho hem sentit dir dels altres! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, a casa dels pares més aviat ho dèiem parlant dels altres: En aquells no els ve d'aquí! I a casa meva moltes vegades ho diem irònicament: I tant... com que no ens ve d'aquí!.

      Elimina
  2. Jo espero ferventment que em toqui l' EUROMILLÓN per que no em VINGUI d' aquí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo ja tinc pensat què faria amb l'euromillon però em sembla que m'atabalaria una mica!

      Elimina
    2. Ho dic en molts contextos referits a la quantitat, no només de diners. "El text és més llarg del que preveia, però no vindrà d'aquí". "Ara ja passen de les deu, no vindrà d'aquí (si hi arribem deu minuts més tard)", etc.

      Elimina
    3. Neus, No sé per què ha sortit el comentari com a 'anònim'. M'hi fixaré un altre dia.

      Elimina
    4. Sí! És això que deia al començament: “No ve d’aquí” diferent de “No EM ve d’aquí” Gràcies per llegir-me, Lena!

      Elimina
    5. Per si de cas us ho preguntàveu, els bitllets de la foto són falsos, Són dels jocs de mans del Lluís M. Dels de veritat, una vegada en vaig veure un però tants de junts mai a la vida.

      Elimina
  3. Hahaha! Els bitllets ja ho he pensat...que els havies buscat a Internet o una cosa així..
    I sii, aquesta expressió la déiem o la sentíem a dir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí! Només en veig de 20€ i de 50€!!

      Elimina