dissabte, 16 de març del 2024

ANAR D'ESTROP

Ves per on! Jo em pensava que anar d’estrop volia dir anar vestit de manera normal, sense arreglar pas massa. És a dir, portar la roba habitual, la de cada dia...

Em poso a buscar la confirmació d’aquesta meva teoria i em trobo que:

Vent d’estrop: és una expressió que utilitzaven antigament els pescadors, quan pescaven a vela.(No en tenia ni idea).

A tot estrop: veloçment, a tota marxa, a tot gas, a tota pastilla...(ni semències d’aquest significat).

També estrop és una abraçadora de corda per embarcar o desembarcar farcells. (No ho hagués dit mai!).

També Vent d’Estrop és el nom d’un club de vogadors  de Cambrils.

I hi ha un Grup Estrop de cantants i músics dels anys 60 de Badalona.

Com veieu no hi havia res relacionat amb la roba fins que he trobat:

A tot vestir, per tot vestir, contínuament, sempre: a tot estrop. Es diu de les coses que són abundoses o molt habituals, per exemple de la roba que es porta sempre!.

Doncs ja està! Dono per confirmat el sentit que jo entenia tot i que he après totes les altres accepcions! Doncs millor!



8 comentaris:

  1. Avui vaig d'estrop... és una frase que havia fet servir molt, però darrerament no tant, tot i que continuo anant d'estrop perquè és molt còmode! :)

    ResponElimina
  2. Jo vaig d'estrop però no ho havia sentit mai.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa sempre d'estrop i quan surto una mica menys però vaja!

      Elimina
  3. Joan
    Jo creia que volia dir "anar de qualsevol manera" sense tenir massa cura de l'aparença. Sempre s'aprenen coses noves.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De fet és això que entenia jo. Més que normal, seria una mica descurat en el vestir.

      Elimina
  4. Lluís Maria Barceló Casas16 de març del 2024, a les 19:51

    Jo sempre ho havia interpretat com "anar molt mal vestit i amb roba vella".
    Sempre s'aprenen coses.

    ResponElimina