dissabte, 30 de desembre del 2023

QUI DE JOVE NO TREBALLA, QUAN ÉS VELL DORM A LA PALLA (I UNA NOVA VERSIÓ)

Aquesta dita era una de les que més deien a casa. L’obsessió d’una època per veure’ns treballant i ocupats. No fos cas que perdéssim el temps o badéssim!

Per això des dels 10 anys, o potser abans, ja ajudava a rentar els plats, a fregar i en tot el que convingués de les feines de casa.

I amb 11 o 12 anys ja anava a cosir i a brodar tot l’estiu. Es veu que hi havia gent que anava de vacances. Jo feia vacances d’escola i anava a brodar. Eren uns altres temps, ja ho sé, però m’hagués agradat anar de colònies, llegir, conèixer llocs...

Qui de jove no treballa, quan es vell dorm a la palla: s’entén perfectament i jo diria que massa i tot! A treballar i força! No volíem pas dormir a la palla quan fóssim vells. I per tant, a treballar, treballar i treballar...

Jo en tinc una altra versió que no he trobat enlloc i potser me la devia inventar en aquella època: Qui de jove no treballa, QUAN ÉS VELL NO ESTÀ CANSAT!  I no em direu que, com a mínim, és tan certa com l’altra!

BON ANY A TOTHOM!!









5 comentaris:

  1. A casa deiem : els cansats fan la feina ! Perquè sempre ens vàren ensenyar a treballar, i deiem estic cansada !!!
    Si noia eran altres temps. Potser millor !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui ets? D'acord que eren altres temps però no pas millors (per a mi) Els tenim idealitzats perquè érem petits però Déu n'hi do el tip de treballar quan encara no tocava! Jo trobo que ara ho tenen més fàcil els nens.

      Elimina
  2. Lluís Maria Barceló Casas5 de gener del 2024, a les 22:50

    La dita no és del tot certa: L'ICETA va treballar mai de jove? ... i de gran?.
    I que jo sàpiga no dorm pas a la palla, sinó en un llit ben còmode i tou.

    ResponElimina