dissabte, 22 de juliol del 2023

QUI BADALLA, SON, GANA O GALVANA

D’aquesta expressió que ja quasi no he sentit mai més, no vaig entendre mai què volia dir galvana. I no teníem diccionari en català quan sentia aquesta frase, de petita. De fet, no sabia ni que n’existien de diccionaris en català. 

Doncs ara ja sé què vol dir: tinc diccionaris i tinc temps per buscar paraules! Galvana és un sinònim de peresa, de mandra.

La dita doncs és força entenedora: si badalles és que tens son, o fa temps que no has menjat o estàs tan mandrós que badalles d’avorriment.






4 comentaris:

  1. Lluís Maria Barceló Casas23 de juliol del 2023, a les 11:40

    Jo puc badallar per les tres coses alhora.
    Aquesta expressió només la vaig sentir dir a ta mare.

    ResponElimina
  2. La dita és entenedora i em sona, però no l'acostumo a usar. Bon estiu, Neus!

    ResponElimina