diumenge, 9 de juliol del 2023

NO ES POT SER VELL PER CAP CALER

En memòria de la meva estimada amiga, Adela Barral i Traveset, a qui vàrem acomiadar dilluns passat després d’una llarga malaltia, crònica i terminal.

L’Adela era una seguidora d’aquest blog i cada setmana m’enviava el seu comentari sobre si coneixia o no l’expressió. Et trobaré a faltar per moltes coses: pel teu tarannà sempre positiu, per la teva il·lusió i entusiasme...Descansa en pau, amiga!

Fa un any i escaig, el 22 de gener de 2022 i en ocasió de la mort del seu marit, Carles, vaig dedicar-li la dita: caldera vella: bony o forat o tot plegat. Aquesta expressió m’havia dit l’Adela que la deia el seu pare com també deia aquesta d’avui: No es pot ser vell per cap caler.

La vellesa a la que tots arribem o arribarem té coses positives i negatives. Entre les bones, haver-hi pogut arribar, evidentment, i de les dolentes destacaria aquest estat de dolències diverses i continuades que fa que encara que et donessin molts diners, preferiries no tenir-les i tenir vint anys menys.

Però cada etapa de la vida és una lliçó i fem els possibles per allargar aquesta vida sempre que sigui amb dignitat i amb qualitat. Gràcies Adela per aquests quaranta anys d’amistat!




14 comentaris:

  1. Neus, quines paraules més sentides. Jo, pel poc que coneixia l'ADELA, he de dir que tens més raó que un sant !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí! Era una bona persona i sempre em
      preguntava per vosaltres i per tota la família!

      Elimina
  2. Lluís Maria Barceló Casas9 de juliol del 2023, a les 15:36

    Tots recordarem l'Adela, el seu bon humor, la seva elegància, el seu sentit positiu de la vida.
    A mida que ens fem grans hem d'anar passant pel taller de reparacions. A mi mateix m'acaben de posar una segona pròtesi al genoll.
    Hem de gaudir de cada segon de la nostra vida.

    ResponElimina
  3. Molt maco aquest escrit dedicat a l'Adela!! Ha estat una dona molt valenta!! Una abraçada!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies maca! Molt valenta ha estat i amb una serenor fins a l'últim alè.

      Elimina
  4. A casa diem No es pot ser vell per cap caler!
    Visca la memòria de l'Adela!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Caler, diner! Ara que ho dius em sona d'haver-la sentit de les dues maneres!. Visca la memòria de l'Adela!.

      Elimina
  5. i la meva iaia: No es pot ser vell per cap diner del món!
    Ja he començat a enyorar els comentaris de l'Adela en el meu blog setmanal. Com també he enyorat els del Carles.
    És una tristesa continguda, perquè és el que ella volia, però sempre sap greu que marxin les bones persones com ella.

    ResponElimina
  6. Molt maco aquest escrit i molt adient haver-lo dedicat a l'Adela. Crec que tots els que l'hem conegut en guardarem un bon record

    ResponElimina