dissabte, 27 de maig del 2023

LA MAR COM MÉS TÉ, MÉS BRAMA

I que gràfica que és aquesta expressió! Segons he trobat, fa referència als ambiciosos que sempre estan cobejosos de més riqueses o de més honors. No en tenen mai prou! Tenen molt i encara volen tenir més. És així mateix com l’entenc jo, aquesta dita i sempre m’ha costat d’entendre aquesta malaltia (jo trobo que ho és) de no estar mai content amb el molt o poc que tens i sempre buscar més riquesa o més reconeixement.

Hi ha gent de la meva edat (72 aquest dimarts passat!) que encara continuen fent estalvis i s’estan de gaudir de moltes coses de la vida. Queda clar que volen ser dels més rics del cementiri! I tampoc no cal!

Si abans de morir t’han sobrat diners, és que has calculat malament. He llegit aquesta frase en un llibre d’un amic meu i l´he trobat genial! Una cosa és que tinguis propietats, cotxes... i que ho passis als teus fills o descendents. És el que farem tots i em sembla molt bé. Però pel que fa als diners, trobo que quan arriba certa edat, val la pena que et donis -si pots- aquells capricis econòmics que potser abans no et vas poder donar.




















8 comentaris:

  1. Quanta raó que tens..... Joan

    ResponElimina
  2. Això de ser el més ric del cementiri és una frase que sempre m'ha agradat molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí però tal com va el tema amb l'augment de les incineracions, aviat serà: el més ric del crematori! he he...

      Elimina
  3. M'ha fet molta gràcia lo de" si quan et mores et sobren diners és que has calculant malament"...tot just avui dinant amb els companys de viatge en parlàvem! Hi estàvem d'acord, encara que també sempre penses en si et passa alguna malaltia....
    Carme


    ResponElimina
    Respostes
    1. Aguardar una mica "pel que pugui ser" està molt bé però no amb afany acumulatiu per anar comprant coses!

      Elimina
  4. Lluís Maria Barceló Casas30 de maig del 2023, a les 11:56

    Conec molta gent que no gasta per poder estalviar i que tenen una edat que no els permetrà de gastar-ho. Costa d' entendre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sort que tu i jo estem d’acord amb això!!

      Elimina