dissabte, 13 de maig del 2023

FEINA FETA NO TÉ DESTORB

Hi estic absolutament d’acord!. Si una cosa s’ha de fer, doncs es fa i ja no cal pensar-hi més.

Recordo que quan treballava i venien les vacances de Nadal, me n’anava a casa amb tots els exàmens i treballs per corregir. I jo ho volia i ho havia de fer els primers dies de vacances perquè si no, hi hauria estat pensant cada dia. I aplicava la dita: Feina feta no té destorb. Ja no cal pensar-hi més. Llestos!.

Però en el món hi ha persones que algunes feines les deixen per a l’endemà o directament per a un altre dia. Són les que practiquen la procrastinació. És aquesta tendència sistemàtica a postergar les accions necessàries per l’endemà (o l’altre!). I també ho trobo molt bé ja que aquestes persones defensen que per a tot hi ha un moment i que aquest moment no és necessàriament ara mateix.

I és així com els immediaters (paraula inventada, no cal que la busqueu!) i els procrastinadors poden viure en pau i cadascú al seu ritme!








7 comentaris:

  1. procrastinadors? és una mica lletja aquesta paraula, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Procrastinar diu que vol dir "a favor del demà" i ja seria això però sí que és lletja. Sembla una paraulota!

      Elimina
  2. Em fas riure. Totalment d'acord. Jo tinc el lema : si s'ha de fer és fa, però potser sóc més procastinador. (La dona us treurà de dubtes).

    ResponElimina
  3. A casa un procrastina i l'altra tot ben de pressa! I com diuen, al terme mig hi ha la virtut.

    ResponElimina
  4. Lluís Maria Barceló Casas14 de maig del 2023, a les 14:11

    Estic en absolut desacord amb això de "feina feta..."
    Jo sóc procrastinador a nivell expert.
    Recordo que quan treballava, a l'oficina, teníem una carpeta titulada "ASSUMPTES QUE ES RESOLEN SOLS'", i el el 90% dels casos, així era, sense que ningú fes res.
    I a la vida quotidiana passa el mateix: qui et diu que fas una feina i demà s'acaba el món: doncs has treballat en va.
    PROCRASTINADORS DEL MÓN, UNIU-VOS!!! (però ara no, ja ho farem un altre dia...)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Veig que ja has descobert qui és el procrastinador de la família.

      Elimina