dilluns, 13 de desembre del 2021

SER (O ANAR) MÉS JUST QUE UN PANY DE COP

Suposo que els panys de cop encara existeixen tot i que ara es parla més de panys de seguretat.

Aquesta expressió me l’ha recordat la meva cunyada Adela i llavors m’he adonat que ja no l’emprem quasi mai.

Amb 50 anys de docència a l’esquena i amb les reformes i canvis de sistemes  en el món educatiu, avui en dia mai no se´ns acudiria dir d’un alumne que és més just que un pany de cop. És a dir, que no és gaire llest i que li costa molt d’entendre les coses. Però fa 50 anys, potser li dèiem a l’alumne directament. Després ja només ho dèiem a les sessions d’avaluació i ara només ho pensem i busquem un eufemisme per verbalitzar-ho: aquest alumne té unes mancances cognitives bastant greus cosa que fa que li costi seguir el ritme de les classes.

També hi ha el sentit d’ANAR més just que un pany de cop i aquesta jo l’aplico (o l’aplicava) a tenir mancances econòmiques greus: No sé si arribaran a final de mes, van més justos que un pany de cop. 





4 comentaris:

  1. Jo sempre he fet servir aquesta expressió en el segon sentit, és a dir, quan hi havia problemes per arribar a final de mes, o també, quan alguna cosa no cabia a dins d'una altra, per exemple, 'hem posat el prestatge a l'armari i hi va més just que un pany de cop'. Per cert, tenim una porta a casa que va tan i tan justa... que no tanca!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest post el vaig fer abans de Finlàndia i parlava de panys… Ja saps perquè ho dic! 😂😂

      Elimina
  2. Nosaltres també ho fem servir , és més just que un pany de cop , o van més justos que el pany de cop

    ResponElimina