dissabte, 28 d’agost del 2021

CORNELLS

Aquesta paraula no l’he trobada pas en el sentit que jo l’entenc. Als diccionaris diuen que un cornell és un marit banyut o bé una planta i que una cornella és un ocell. Res més lluny del significat que tenia per a mi i dic tenia perquè és veritat que fa anys i panys que ja no l’he sentida. Per sort, el meu germà Miquel m’ha dit que sí, que aquesta accepció no me l’he inventada pas jo i que ell també ho diu.

Per a mi els cornells són pedres arrodonides per l’aigua i que, per tant, es troben a les vores de mars, rius i rieres. Pedretes de riu, vaja. Jo els conec perquè recordo un xalet que va construir el meu pare al Passeig Prim de Reus, deu fer més de 60 anys i quan van acabar la construcció van omplir de cornells  tots els patis i jardins. Encara recordo el soroll dels cornells quan hi caminaves pel damunt.




4 comentaris: