dissabte, 20 de gener del 2024

AQUÍ CAIC I ALLÀ M'AIXECO

M’agrada aquesta expressió. Vol dir anar fent, amb alternatives bones i dolentes.

Poso un exemple: Com et va la botiga? Uf, aquí caic i allà m’aixeco. No me n’acabo de sortir però vull seguir endavant mentre pugui!

En els exemples que he trobat sempre hi ha un aire positiu, és a dir, que malgrat els entrebancs, la persona se’n surt d’aixecar-se.

També es fa servir per temes de l’estat de salut:

-Com està ton pare?

-Doncs mira, aquí caic i allà m’aixeco. Ha passat un hivern molt fotut però ara està força reviscolat.

Ara tinc una edat en què, cada vegada, em fa més por de caure -fins i tot diria pànic- i és que potser ja veig que després de la caiguda seria bastant difícil d’aixecar-se!. Però amb il·lusió, eh!!













6 comentaris:

  1. A tots plegats ens costaria, d'aixecar-nos, però ens podem ajudar els uns als altres!

    ResponElimina
  2. Molt bé l'explicació Neus

    ResponElimina
  3. Lluís Maria Barceló Casas27 de gener del 2024, a les 10:45

    Com a País trobo que fa una temporada llarga que anem caient. Potser valdria la pena que ens comencéssim a aixecar!

    ResponElimina