dissabte, 3 de setembre del 2022

PORTAR-SE L' OLI

Aquesta expressió sí que l’he trobada ben documentada i si la comento és perquè tinc la impressió que s’està perdent.

Portar-se l’oli vol dir que es tenen les qualitats que calen per reeixir. Es refereix a una persona molt espavilada.

Un exemple que recordo: Aquesta noia es porta l’oli. Ha entès la feina en un tres i no res i ja és absolutament autònoma.

Però també l’expressió té un sentit negatiu que jo desconeixia i és que també es diu que una persona es porta l’oli  si va amb males intencions.

Jo, que soc positiva de mena. no l’he emprat mai en negatiu i estic segura que és fruit del fet que, si una persona és espavilada i llesta i sap tirar endavant, és a dir que es porta l’oli, sempre hi haurà el gelós i envejós de torn que vulgui fer-nos creure que la persona en qüestió -tan llesta i eixerida- va amb males intencions. Com a societat i, en general, no tenim remei! L’enveja i el desconeixement fan molt de mal!




4 comentaris:

  1. Aquesta no em sona gens, almenys a casa no es deia. I a tu tampoc no te l'he sentida dir mai em sembla!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo quasi que ja no la dic. Em queda molt llunyana però alguns parents em confirmen que encara la diuen.

      Elimina
  2. Curiós i interessant. No ho havia sentit mai.

    ResponElimina