dissabte, 27 d’agost del 2022

NO EM RECONTRADIGUIS!!

Aquest verb recontradir ni l’he trobat ni crec que existeixi i només l’havia sentir dir a casa. La frase era: A mi no em recontradiguis! I la deien la meva mare o la meva germana. Per tant, dedueixo que la que recontradeia era jo o els germans nois.

El sentit era el mateix que contradir i si deien recontradir era senzillament per posar-hi més èmfasi i perquè em quedés més clar que per molt que digués, jo no tenia la raó i no valia la pena de recontradir el que m’havien manat, aconsellat o suggerit quan potser jo no volia ni manaments ni consells ni suggeriments!! 

Però els grans sempre tenien la raó i no se’ls havia de recontradir mai!!




6 comentaris:

  1. Jo no et RECONTRADIC mai: sempre tens raó.

    ResponElimina
  2. Neus, aquesta m'ha fet venir al cap una paraula que es deia a casa "així es poguessin regrillar!! La deia la tieta, sovint referida als polítics, però també ma mare quan s'enfadava amb algú de fora. Em sonava als grills de les patates, a mi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que es referien a les patates que no només es grillaven sinó que es regrillaven! Gràcies!

      Elimina