dissabte, 6 d’agost del 2022

ANAR COM UN CÍCERO

Em pensava que era força corrent i no l’he sabuda trobar aquesta expressió. Almenys en el sentit com l’entenem.

Amb la gent que ho he comentat Anar com un cícero vol dir que aquesta persona va de pressa i que no hi ha res que el pugui entretenir. Va al seu aire i sense dificultats motrius. Allò de: Mira-te’l, vist i no vist! Va com un cícero!

En canvi he trobat Anar cirat com un cícero i el sentit que li donen és el d’anar mudat, ben vestit i ben calçat! Allò que en diríem Anar fet un figurí (o un pinzell).

En fi, que no ho acabo d’aclarir. Seguiré amb la recerca i s’accepten aportacions!!


 

11 comentaris:

  1. Em sembla k té a veure amb Ciceró, però ja t'ho buscaré

    ResponElimina
  2. D'acord amb tu! Aquesta expressió a Alforja es diu força!

    ResponElimina
  3. Esperem que no estigui en desús.Personalment encara la vaig servir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també la dic. M'agrada molt fer servir expressions com aquestes.

      Elimina
  4. Jo sempre ho he utilitzat com anar lleuger o ràpid. De vegades ho faig servir. Potser la part d'anar més elegant pot ser la que es relacioni amb Ciceró.

    ResponElimina
  5. Jo igual: lleuger i ràpid. Podria ser ben bé això de relacionar elegància amb Ciceró!

    ResponElimina
  6. A casa es feia servir com anar tibat, deressa

    ResponElimina