dissabte, 10 de setembre del 2022

ANAR A JOCA

Me la va recordar el meu nebot i col·lega Xavier. Nebot perquè és fill de ma germana i col·lega perquè som filòlegs els dos. Ell en català i en anglès i jo només en anglès. Sempre em comenta aquestes expressions i em fa molt de suport ja que, de fet, vam viure els seus primers vuit anys junts. Llavors, encara que era molt petit, ja s’hi fixava en això de les paraules i les dites i moltes li sonen perquè teníem el mateix entorn.

Doncs Anar a joca o anar a joc vol dir anar a dormir. En principi es veu que es referia als animals, i especialment a l’aviram i als ocells. Els moixonets ja se’n van a joca.

Però  també ho diem -o ho dèiem- per a les persones: L’altra dia tenia tanta son i estava tan cansada que a les nou ja me’n vaig anar a joca!

BONA DIADA A TOTHOM!




4 comentaris:

  1. Jo, com a bon jubilat, me'n vaig A JOCA, sempre que tinc son: a les 11 del matí, a les 2 del migdia, a les 5 de la tarda, etcètera. Han estat masses anys que el despertador tocava a les 7 del matí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó del món. Jo també!

      Elimina
    2. Hola qui ets? És que surt anònim i no sé si et conec. Gràcies

      Elimina