dissabte, 26 de març del 2022

TALEIA I DÈRIA

Aquestes dues paraules que, en cert sentit, són sinònimes estan ben documentades però, com sempre em passa, tinc la impressió que s’estan perdent en el nostre llenguatge quotidià. I no em digueu que no són ben boniques i musicals. Digueu-les a poc a poc i veureu que són pura música.

Una de les  definicions de Taleia  és: Ocupació, treball, etc., en què hom esmerça assíduament, sol·lícitament, la seva activitat.

I la definició de Dèria: Idea fixa que incita a fer alguna cosa.

Tenen en comú el fet de l’assiduïtat i la persistència. Posaré un exemple: L’Abril té la dèria de fer puntes de coixí i hi té tanta taleia que se’n surt força bé.






10 comentaris:

  1. Encara ho diem
    Tenir la taleia fixa de fer allò
    Ho bé tinc una dèria al cap
    No sé ben bé, però ho diem

    ResponElimina
  2. La dèria que tenim d'escriure cada setmana!

    ResponElimina
  3. Bona dèria, aquesta d'escriure. Jo la taleia no la sabia, però l'altre encara la faig servir. Per cert, que espavilada, l'Abril.

    ResponElimina
    Respostes
    1. he he... puntes de coixí encara no però a gatejar ja hi té molta taleia!

      Elimina
  4. Dèria i taleia, molt boniques les dues. Les uso normalment.

    ResponElimina
  5. Dèria encara la faig servir sovint, taleia ja no. Ara he vist que taleia ni és reconeguda pel corrector del mòbil. Quin desastre!

    ResponElimina