dissabte, 8 de gener del 2022

PUJAR A LA SARRONA

Aquesta expressió la dèiem però no he sabut trobar-la documentada. Potser no l’he buscada prou bé perquè jo la trobava bastant corrent. És veritat que ara ja no la sento gaire.

Pujar a la sarrona vol dir el mateix que pujar a collibè, és  dir, portar una criatura o un adult al damunt de les espatlles amb una cama penjant a cada costat.

La definició de sarrona del diccionari és: Sarró gran on es guarda la sal que es dona al bestiar. D’altra banda, també s’anomena sarrona, en alguna comarca, a la bossa que porten els nois per anar a escola. O sigui que no veig massa la relació a no ser que l’esmentada bossa fos com una mena de motxilla. 

La trobo bonica i dolça aquesta expressió. Jo els deia als meus germans que em pugessin a la sarrona. I ho feien!!  Avantatges de ser la petita!





7 comentaris:

  1. 👏👏👏👏
    Que guapos , la neta i el gendre
    A coll i bé, o sarrona .. ho diem i el significat es aquest que tú bé dius...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies! Estic contenta que encara sigui una expressió ben viva!

      Elimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Lluís Maria i Neus que no us parleu en directe? Jo no l'havia sentit mai Neus, aquesta!

    ResponElimina
  5. Si l'hi dic en directe, no em fa tant de cas. I així en queda constància!

    ResponElimina