dissabte, 18 de setembre del 2021

MÉS DESENTONAT QUE UNA TRONADA

Jo diria que aquesta expressió només l’havia sentit a dir a casa.

Em poso a buscar en llistes de frases fetes i diccionaris i no la trobo. Evidentment que hi ha tronada com a tempestat de trons, però jo sempre que he sentit aquesta dita, l’associo amb la Tronada de Reus. Els que no en sabeu res de la Tronada, busqueu informació d’aquest magnífic (i desentonat) espectacle. Val molt la pena!

Dic d’algú que és més desentonat que una tronada quan et contesta sense solta ni volta o absolutament malcarat i fora de raó. Per exemple: El meu veí Ignasi és més desentonat que una tronada, li he explicat bé quin és el problema i com es podria solucionar però només crida i es queixa.

                                            
                                                            


8 comentaris:

  1. podria ser que es referís a la tronada de tempesta?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No, no! La meva mare sempre ho deia referint-se a les persones. Per mi que se la va inventar ella aquesta expressió perquè és la primera vegada des de faig el blog que em trobo que els d’Alforja em diuen que deu ser de Reus i a Reus que no la coneixen.

      Elimina
  2. Aquesta no l'havia sentit a dir mai, jo tampoc, però és clar com que sóc tarragonina...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em penso que ningú la coneix a part de la família. Ahir, que els vaig veure, ho vaig constatar.

      Elimina
  3. Veig que ja ve de família això de crear expressions... 'a la uequen'...

    ResponElimina