diumenge, 4 de febrer del 2024

A CADASCÚ EL QUE SIGUI SEU I A ROBAR EL QUE ES PUGUI

Aquesta frase sí que l’he trobat documentada i vol dir allò que sembla que vol dir: Tenim el que tenim i és ben nostre però si es pot tenir alguna coseta més... fent trampes en els comptes, no tornant allò que devem, aprofitant que ara no mira ningú, fent-se el distret en els impostos, és a dir ROBANT, doncs mira! Tot això que tindrem de més!

L’instint de robar deu ser més propi de les terres del sud. Em va estranyar moltíssim, la primera vegada que vaig anar a Anglaterra, el fet de veure les ampolles de llet a la porta de les cases i que ningú els les robés. O els diaris que els repartidors llencen a les portes de les cases americanes, segons veiem a les pel·lícules, i que només agafen els seus legítims propietaris.

Aquí a casa meva ja m’han pres dues vegades l’estora de netejar els peus abans d’entrar al pis i ara ja no n’hi poso cap més. I ja em direu quin poc valor deu tenir una estora ja usada!  




2 comentaris:

  1. Lluís Maria Barceló Casas7 de febrer del 2024, a les 9:25

    Aquesta dita sembla feta pensant en molts polítics, com aquell de València que va entrar en política "para forrarse"

    ResponElimina