dissabte, 15 d’abril del 2023

FOT-LI QUE ÉS DE REUS!

Crit de guerra originat en la Primera Guerra Carlina en la qual Reus era un feu liberal i els pobles dels voltants eren carlins. Els reusencs es van defensar amb estratagemes i els carlins s'hi van revenjar amb fúria. El crit era recordat amb infàmia després de la mort de 130 milicians reusencs en el combat de Morell i Vilallonga.

De tot això que explico en el paràgraf anterior no en tenia idea fins ara que he volgut documentar la frase!. I Déu n’hi do amb el meu desconeixement! Jo sempre m’havia imaginat que la frase tenia un sentit del tot positiu i, com quan no sé una cosa me la invento (amb bona intenció), si m’haguessin preguntat pel sentit d’aquesta frase, hagués dit: Als de Reus, per molt que ens “fotin” no ens passa res. Som així de forts!  Doncs mira!... es veu que no. Ja sé una cosa més!






4 comentaris:

  1. En els darrers campionats de pàdel que es van fer a Reus van reinventar la frase i anunciaven: Fot-li que ets de Reus!

    ResponElimina
  2. Ah doncs me n'alegro i molt perquè li donen aquest sentit positiu que jo reivindico! Gràcies!

    ResponElimina
  3. Lluís Maria Barceló Casas17 d’abril del 2023, a les 11:17

    A Barcelona és una expressió que es pot sentir ben sovint.
    Al pobre Gaudí si que el van fotre fent-li passar un tramvia per sobre!

    ResponElimina