dissabte, 10 de desembre del 2022

HI HA ROBA ESTESA

Fa anys que no la sento però jo diria que encara la vaig dir als meus fills. Quan parlaves d’algun tema que no era convenient que la canalla sentissin i estaven per allà a la vora, dèiem: Ja en parlarem després que ara hi ha roba estesa!

El que és “convenient” o “apropiat” per a la canalla ha canviat amb els anys. Quan jo era petita, hi havia roba estesa  si comentaven davant meu que una dona havia de tenir un nen. Fins i tot ometien la paraula “embarassada”. Jo em pensava que era una paraulota! Tot era secret, misteri o pecat. Quina foscor d’infantesa que vam tenir tot i que ara la puguem idealitzar!

Ara, amb les assecadores de roba, hi deu haver ben poca roba estesa. Per sort, es parla de tot davant de les criatures i només se’ls estalvia les coses que són de patiment i no pas les d’alegria com és un naixement.




4 comentaris:

  1. I tant que la faig servir. L'altre dia li vaig dir al meu fill perquè no parlés dels regals del tió davant de la meva néta!!

    ResponElimina
  2. Crec que avui en dia, la canalla és molt més espavilada del que ens pensem i aquesta expressió està condemnada a l'oblit.
    Mentre, anem fent rentadores i anem estenent la roba.

    ResponElimina
  3. La nostra consogra em va comentar que també diem "hi ha moros a la costa" en el mateix sentit.

    ResponElimina