diumenge, 26 de juny del 2022

ESGATISSAR-SE

He trobat ESGATINYAR-SE però també dóna com a sinònim ESGATISSAR-SE que és la que m’ha recordat mon germà Miquel i que jo quasi ja havia oblidat.

Vol dir barallar-se lleugerament sense arribar a ferir-se greument. Etimològicament deriva de gat.

Aquest verb sí que em sembla que ja el fa servir molt poca gent però abans el tenia ben viu a la meva parla. Però abans vol dir que fa 50 anys i les llengües canvien i s’engreixen amb moltes paraules noves i en perden moltes altres que cauen en desús.

Us poso un exemple de la paraula en qüestió: Els veïns tot el dia s’esgatissen. No paren de cridar i de barallar-se!




6 comentaris:

  1. Respostes
    1. Només me l'han reconeguda la gent d'Alforja (i d'una certa edat!)

      Elimina
  2. No he sentit dir 'esgatissar-se'. Però m'has retornat 'esgatinyar-se', que tenia perduda. Gràcies, Neus!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu per llegir-me! El teu deu venir de Riudecanyes i el meu d'Alforja!

      Elimina
  3. Esgatissar-se sii que la reconeixo d'Alforja.

    ResponElimina