dissabte, 14 de maig del 2022

RACAR O RECAR

També s’està perdent aquest verb. Tot i que és correcte de les dues maneres jo faig servir només la primera, o sigui racar.

Vol dir saber greu segons els diccionari i, per a mi, a més a més, també l’entenc com una cosa que em ve de gust de fer i que desitjo que passi.

Potser amb exemples s’entendrà millor: Ja em raca ja de no haver-hi pogut anar però va ser per culpa de tot plegat. (saber greu)

Em racava molt d’anar a París després de tants anys i al final hi he tornat! (desitjar, venir de gust).




6 comentaris:

  1. Totalment d'acord amb tú
    Em raca molt fer això .
    Em raca , em ve d'agust..

    ResponElimina
  2. Em reca no haver-ho dit. 'Reca', amb e oberta. Recança, com que la primera síl·laba es troba en situació àtona, amb e, també.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo crec que "reca" és més del nord i "raca" més del sud del país-

      Elimina