dissabte, 16 d’abril del 2022

ELS DIES DE CADA DIA

Cada dia hi ha un dia i aquest dia és de cada dia a menys que no sigui de cada dia sinó que sigui un dia de cap de setmana i, en aquest cas, tot i ser un dia igual, no té el qualificatiu de ser un dia de cada dia.

Fins aquí bé? Dia de cada dia. No em negareu que els dies de cada dia són una expressió quasi poètica. Me la va recordar el meu nebot Xavi Graset i és veritat, tal com em va dir, que es va perdent aquesta expressió. Ara es parla més de dies feiners, dies d'entre setmana...

El dia de cada dia no és un dia qualsevol! És un dia més de cadascun dels nostres dies. I, a la vegada, té aquest sentit de dia de treball, d’escola, de normalitat...sigui quina sigui la que tinguem en aquell moment.

Quan era petita hi havia els dies de cada dia i els diumenges. Això del cap de setmana va venir molt després... I per tant i aquí teniu l’exemple: Aquest vestit és per als dies de cada dia i aquest altre només per als diumenges. 





8 comentaris:

  1. A casa, els dies que no són de cada dia són 'els dies de festa'.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els de festa, sempre benvinguts! Però millor que els altres siguin de "cada dia" i no pas feiners...més que res perquè n'hi ha que ja no feinegem tant!

      Elimina
  2. Cert! Els dies de cada dia eren de dilluns a dissabte. I després venia el diumenge.
    La gent treballava els dissabtes i també hi havia escola als matins. El cap de setmana, o el weekend, com ja diuen fins i tot els italians, és molt nou. Tant que crec que a casa no l’havia sentit dir mai.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No! A casa tampoc! Fins al dissabte treballaven i després va venir la setmana anglesa (amb tarda de dissabte festiva).

      Elimina
  3. A casa meva, tots els dies eren dies de cada dia. Les bèsties del corral tbé menjaven dissabtes i diumenges. A mi m'esperaven els dissabtes i diumenges per treballat al tros, almenys unes hores.

    ResponElimina
  4. I tant! Els pagesos no podien tenir mai vacances ni dies lliures! Ara ja ha canviat una mica, per sort!

    ResponElimina
  5. Gràcies, Neus. Ni m'hi havia fixat. I tant: 'roba de cada dia', 'vine un dia de cada dia que no hi ha tant d'enrenou'
    M'agraden molt aquests apunts.

    ResponElimina