dissabte, 20 de novembre del 2021

DRETS I IGUALS

Aquesta expressió no em dol gens que ja s’hagi perdut. Al contrari d’altres que he anat comentant, aquesta sempre m’havia fet mal a les orelles i avui en dia potser seria considerada políticament incorrecta.

Vol dir, segons els diccionaris, que una criatura no té cap malformació ni defecte. Jo sempre l’havia sentit aplicada només a la canalla. L’exemple que recordo era que si algú li deia a la meva mare la típica frase de quins nens més macos!, la meva mare contestava: Drets i iguals! Era la seva manera de dir que érem “normals”.

Evidentment que tots desitgem que els nostres fills i néts neixin bé i sense complicacions  però, un cop ja són en aquest món, no se’ns acut de contrastar-los amb d’altres que potser no són tan drets i iguals com els nostres. 




6 comentaris: