dissabte, 4 de novembre del 2023

CAURE L' ÀNIMA ALS PEUS

El sentit que té aquesta expressió és desil·lusionar-se, tenir un gran desengany, decebre... Algun exemple: Quan he vist com havia quedat la casa amb els aiguats, m’ha caigut l’ànima als peus.

O bé si es tracta d’una persona que ens ha decebut: Amb el Pep m’ha caigut l’ànima als peus, mai m’hagués pensat que actuaria d’aquesta mala manera.

Sempre ens han definit l’ànima com una part immaterial dins del cos humà i que, segons algunes creences religioses, se separa del cos arribat el moment de la mort. No sabem on és dins del cos, potser ens la imaginem al cap -per allò dels pensaments- però mai pensem que la nostra ànima podria ser als peus...

Per tant, el desengany o la desil·lusió han de ser molt i molt grans perquè aquesta cosa que en diem ànima i de la qual sabem tan poca cosa, ens caigui als peus, és a dir, a l’extrem oposat del cervell.



4 comentaris:

  1. Aquesta sí que l'he fet servir! Però el teu comentari farà que no la oblidi, encara que m'estimaria més no haver-ne de fer ús.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí! Tens tota la raó. Tot ique ara, molts cops, ja detectem qui ens farà caure l'ànima als peus!!

      Elimina
  2. Lluís Maria Barceló Casas6 de novembre del 2023, a les 21:51

    Jo, quan veig el nivell de molts dels nostres polítics (hi ha alguna comptada excepció) em CAU L'ÀNIMA ALS PEUS !!!

    ResponElimina